Ik had recent een onderhoud met dhr. Yoav Amiri van Remington Business Group.
Zijn bedrijf helpt kleinere ondernemingen om toegang te krijgen tot de amerikaanse markt. In die zin delen zij mijn visie over hoe kleinere ondernemingen toch de internationale weg kunnen bewandelen. Het is namelijk voldoende om u te omringen door een selecte groep van goede dienstverleners. Het klinkt cliché, maar nog steeds merk ik te vaak dat bedrijven denken beroep te moeten doen op grote, gevestigde waarden om goede dienstverlening te krijgen (denk aan de grote accountantskantoren, de grote advocatenkantoren, …). Vaak hoor ik achteraf daarover de melding dat men teveel betaald heeft in fees voor slechte of onvolledig advies.
Stap dus af van die denkwijze! Er zijn genoeg kleinere dienstverleners die toch op een kwalitatief hoog niveau u kunnen helpen! Ik hoor vaak mijn klanten zeggen “we zoeken eigenlijk een boekhouder zoals jij, maar dan in land X, Y of Z”. Ik geef toe dat die zoektocht niet altijd evident is… want naast een hele hoop capabele (kleinere) boekhouders zijn er uiteraard ook steeds kwalitatief slechte dienstverleners. De zoektocht om het kaf van het koren te scheiden is niet altijd evident.
Uit mijn gesprek met dhr. Amiri hoor ik vergelijkbare verhalen… kleinere KMO’s kunnen wel degelijk profijt doen door de internationale tour op te gaan. Maar een goeie begeleiding is belangrijk. De Remington Business Group heeft daar een goeie niche gevonden door zich te richten op kleinere KMO’s. Zo zorgen zij voor betaalbaar advies, kunnen zij u in contact brengen met goede dienstverleners (advocaten, accountants, marketing- en communicatiebedrijven, …).
Heeft u dus interesse in de amerikaanse markt, kan ik zijn bedrijf zeker aanbevelen.
Heeft u interesse om naar andere landen te exporteren, of er een vestiging te openen, geef dan gerust ons een seintje. Wij bouwen immers ook nog steeds ons internationaal netwerk uit van dienstverleners naar wij u kunnen doorverwijzen.